Opvallend: Auto-ongelukken

69204_216997128432452_295890339_n

Gisterochtend zat ik rustig aan de ontbijttafel. Plotseling viel het licht uit, de airconditioning stopte en het eten binnenin de koelkast werd langzaamaan warmer. Zondagochtend 11 uur, een vreemd tijdstip voor een stroomstoring. Inmiddels heb ik die al regelmatig meegemaakt hier. Doordat het overdag broeierig heet is, stortregent het ’s avonds best vaak. En dan kan het nog wel eens voorkomen dat de elektriciteit uitvalt (voor een onbepaalde tijd).

Maar gisteren was er helemaal geen regen, het zonnetje scheen. Vreemd. Later zag ik op Facebook deze foto. (Dat is hier niet vreemd, ik heb al eens een keer eerder geschreven over een dodelijk ongeluk en dat ik daarna een foto van het lichaam tegenkwam op Facebook.) Wat bleek dus, deze auto was de oorzaak van de stroomstoring. Of de chauffeur het ongeval overleefd heeft, weet ik niet maar ik hoop het zeer.

Wat mij echt ontzettend opvalt hier zijn ongevallen zoals deze. Het gebeurt hier in de regio dagelijks, zelfs met dodelijke afloop. Elke ochtend worden er op de radio de namen voorgelezen van de mensen die de dag ervoor omgekomen zijn. En dat zijn er veel. Nu is het ook weer niet zo dat dit soort ongevallen in Nederland helemaal niet voorkomen, maar ik heb in de 17,5 jaar dat ik in Nederland woonde minder ongevallen gezien dan hier in 7 maanden! Misschien is dit niet het meest leuke bericht om te lezen, maar het is absoluut een realiteit hier. Een ding kunnen we dus wel concluderen: er is geen verschil tussen mannen en vrouwen qua autorijden, maar wel tussen Nederlanders en Brazilianen!

Een gedachte over “Opvallend: Auto-ongelukken

Geef een reactie

