Waar ben ik de afgelopen maanden allemaal geweest??

Kaartje_brazilie

Volgens mij lijkt het alsof ik alleen maar aan het reizen ben. Dat klopt ook wel een klein beetje. Met mijn geweldige paint-kunsten heb ik grofweg geprobeerd aan te geven wat ik allemaal van Brazilië gezien heb. Even voor de duidelijkheid. Nederland heeft een oppervlakte van 41.526 km² en de oppervlakte van Brazilië is 8.514.877 km²….. Om de afstanden een beetje duidelijker te maken. In het zuiden waar ik woon zijn twee grote steden, Curitiba en Florianópolis. Indaial zit er precies tussenin. 4 uur naar Curitba en iets minder naar Floripa. Onze busreis van Brasilia terug naar Curitiba duurde ruim 20 uur. Vergeet niet dat Brazilië groter dan Europa is!!

Deze maand kan ik nog twee mooie gebieden aanstippen. Ik ga volgende week naar de Foz d’Iguaçu watervallen. Deze watervallen liggen bij de grens met Argentinië, en ook Paraguay is erg dichtbij. Ik denk niet dat ik naar de andere kant van de grens mag, maar het idee is in ieder geval al leuk. Deze watervallen zijn de grootste van de hele wereld en horen bij de 7 natuurwereldwonderen. Bijzonder dus!!

Na dit tripje mag ik even een paar dagen uitrusten op school en dan ik het alweer Pasen. Erg vroeg moet ik zeggen. Met Pasen gaat het uiterste zuiden van Brazilië bezocht worden. Porto Alegre mag dan ook aangestipt worden!

Volgens mij heb ik ooit geschreven dat ik later dit jaar nog naar Amazonia zou gaan. Dat gaat helaas niet door. Maar als ik zo naar dit kaartje kijk, mag ik helemaal niet teleurgesteld zijn. Ik heb echt al ontzettend veel gezien en mijn jaartje is nog niet om. En uiteindelijk is het ook maar goed dat ik nu niet alles in 1x zie, dan heb ik in ieder geval nog een reden om terug te komen. (Maar die heb ik sowieso wel, hallooo WK & Olympische Spelen!!) 

2 gedachtes over “Waar ben ik de afgelopen maanden allemaal geweest??

Geef een reactie

