Allerzielen/Allerheiligen

070075077

En dan ben je ineens ziek. Het wordt zomer, de temperatuur gaat omhoog en dus gaat ineens overal de airco aan. En die airco zorgt er gelijk voor dat iedereen hier ziek is. De afgelopen weken was ik de enige in het gezin zonder een hoest of een loopneus. Helaas zorgde ons tripje van vorige week naar Lages ervoor dat ik gelijk ontzettend ziek werd. Tussen twee zieke meisjes zitten met de airco aan is niet goed voor je gezondheid. Maar ik begin me nu steeds weer iets beter te voelen, dat is het belangrijkste!!

De reden waarom we vorige week naar Lages zijn geweest, het was Allerzielen. Een heel erg belangrijke ‘feest’dag hier in Brazilië. Het geloof speelt hier nog een hele grote rol. En dus is iedereen op deze dag vrij en worden alle geliefden die er niet meer zijn herdacht.

Het kerkhof is wel iets anders dan in Nederland. Vooral de zilveren verf, fluoriserende plastic bloemen en palmbomen. Maar het was stralend weer en ik moet zeggen dat het echt mooi was om het zo te mogen meemaken. Voor hier is het normaal, voor mij erg speciaal. 

Geef een reactie

