Oktoberfest

269821_4477290207131_429456753_n420502_4418111887006_525943267_n

Serieus een van de leukste dagen tot nu toe. In 1,5 week zijn er al meer dan 500.000 bezoekers geweest! Behoorlijk druk dus. De zaterdagen kun je het beste ontwijken. Vorige week reden we er toevallig ’s nachts langs en de rij voor de ingang van Vila Germanica was eindeloos. Straten verderop hield het nog steeds niet op en de bussen waar alle toeristen in vervoerd werden waren niet te tellen. De verwachting was dan ook dat er die avond meer dan 100.000 man zou zijn. (bijna) Iedereen is verkleed in traditionele kleding, voor de mannen een Fritz, de vrouwen een Frida. Ook ik ben een paar keer naar Oktober geweest. Met mijn zusjes, met andere exchangers en misschien mag ik morgen zelfs meelopen in de parade. Dat zou echt ontzettend leuk zijn!

Je kunt het Oktoberfest hier best goed vergelijken met ons carnaval. Verkleden, veel bier, vrolijke muziek en dansen. Het is alleen iets massaler en het wordt gehouden in enorme Duitse gebouwen. Verder is er 2x in de week een parade en overal op straat worden spontane feestjes gehouden. Trouwens, tijdens de parade hoorde ik ineens iets bekends, Nederlandse muziek!! Veel bewoners hier kennen alleen Portugees en soms Engels, laat staan dat ze het verschil tussen Duits en Nederlands weten. (Sowieso krijg ik heel vaak te horen dat men denkt dat Dutch en Deutsch hetzelfde is…) Maar voor mij gaf dit dus alleen maar een groter carnavalsgevoel! Ik kom sowieso ooit weer eens terug voor deze weken, want het is echt ontzettend gezellig!!

Geef een reactie

