Obrigada El Niño

2012-10-01_162012-10-01_162012-10-01_16

Het is weer eens zo ver. Regen, regen en nog eens regen. Hoewel in de tussentijd de zon ook flink kan schijnen of er plotseling een windstorm voorbij komt. Allemaal op dezelfde dag. Volgens mijn moeder komt het door El Niño. Zou best kunnen want blijkbaar is de winter in Brazilië dit jaar geen winter. Misschien zou je het onze herfst of lente kunnen noemen, met uitschieters naar boven en beneden. Erg blij word je er niet van. Het is koud, dan weer warm en dan weer ijskoud. Het gevolg? Ondergetekende loopt op school rond in een winterjas terwijl klasgenootjes naar school gaan met een korte broek en tanktops. Beetje overdreven als je het mij vraagt, want 15 graden is echt niet warm. Vooral niet als 1. de zon niet schijnt en 2. er geen verwarming bestaat. Misschien sta ik een beetje voor gek met mijn winterjas, maar ik heb het lekker warm!

Het weer heeft ook tot het gevolg dat ik nu niet zo veel kan doen. Dan maar werkwoorden leren. En dat is moeilijker dan dat het lijkt. Blijkbaar hebben sommige werkwoorden in het Portugees wel 4 of 5 vertalingen in het Nederlands en visa versa. Ik kom er nog niet helemaal uit.

P.s. Wie is er jaloers op mijn prachtige Barbie-schrift??

Geef een reactie

