Mosselen

2012_146_22012_1502012_149

Het is echt niet zo dat ik thuis elke dag vis at, maar ik mis verse vis wel een beetje. Hier in Brazilië is vis erg duur en bijna niet te vinden. Hoewel aan de kust natuurlijk weer wel, denk ik. Als ik hier vis eet, dan is het meestal gefrituurd. Totaal niet te vergelijken met onze haring. De zoon van vrienden van mijn ouders (is het nog te volgen?) had verse mosselen meegenomen van zijn werk. Hij had ze zelf die ochtend gevangen rondom het platform waar hij werkt, midden in de zee. Verser kan het niet! En lekkerder ook (bijna) niet. Delícia!

2 gedachtes over “Mosselen

  1. Goedemorgen Sophie,Jee wat gaat de tijd snel!! Hier zitten we alweer midden in de eerste toetsweek en mag ik dus weer veel nakijken en surveilleren.Maar wat ben ik jaloers en ergens ook trots op je dat je het avontuur bent aangegaan en daar nog steeds met een big smile op de foto staat. Heel erg mooi om te zien. Het moet een ongelooflijke ervaring zijn en volgens mij getuigd het ook van doorzettingsvermogen, want ik las over de verschillende gewoontes tussen Brazilië en dit kikkerlandje en het zal dus absoluut niet altijd even makkelijk zijn. Ik zal de scheikunde sectie hier nog wat foto’s laten zien van je onverwachte talent op het scheikunde gebied!Hopelijk zijn de mosselen je goed bevallen en staat dat nog vaker op het menu.Geniet en ik zal eens wat vaker op je blog kijken!Veel groeten vanuit lokaal L84 op het LCL,Mevrouw (oftewel Inge) van Bommel

  2. Goedemorgen Sophie,Jee wat gaat de tijd snel!! Hier zitten we alweer midden in de eerste toetsweek en mag ik dus weer veel nakijken en surveilleren.Maar wat ben ik jaloers en ergens ook trots op je dat je het avontuur bent aangegaan en daar nog steeds met een big smile op de foto staat. Heel erg mooi om te zien. Het moet een ongelooflijke ervaring zijn en volgens mij getuigd het ook van doorzettingsvermogen, want ik las over de verschillende gewoontes tussen Brazilië en dit kikkerlandje en het zal dus absoluut niet altijd even makkelijk zijn. Ik zal de scheikunde sectie hier nog wat foto’s laten zien van je onverwachte talent op het scheikunde gebied!Hopelijk zijn de mosselen je goed bevallen en staat dat nog vaker op het menu.Geniet en ik zal eens wat vaker op je blog kijken!Veel groeten vanuit lokaal L84 op het LCL,Mevrouw (oftewel Inge) van Bommel

Geef een reactie

