Nieuwe roeping?!

3423424543927432255589_370459979689363_2018025168_a453565234

Al de hele week hebben we er naartoe geleefd, maar gisteren was dan de grote fair!! De hele school stond op zn kop en ik heb mijn verborgen scheikundeknobbel weer teruggevonden. Alle lokalen werden compleet leeggemaakt en de leerlingen kregen per klas een opdracht. Samen moest je dan een lokaal of andere ruimte versieren. Mijn klas kreeg als thema ‘lucht’.

Het groepje waar ik deel van uitmaakte, bedacht een aantal experimenten. Omdat we samen met de kleuters moesten werken, niet al te gevaarlijke. De kleintjes waren zo trots op hun experimentjes met veranderende kleurstoffen en water, echt heel leuk om te zien. Toch begon een mevrouw gisteren hard te gillen toen een ballon met gas in het donker ontplofte met een vlam en knal. Zelfs een ei dat in een glas wordt gezogen, was zo spannend dat ze het niet kon laten om te gillen. Het glas heb ik trouwens in mijn hand. Ik had de speciale taak om watten met alcohol erin te stoppen, daarna een lucifer erin te gooien en hopen dat de lucifer precies op de wat valt waardoor er een vlam ontstaat. Het ei werd er daarna snel opgezet en door het luchtgebrek wordt het erin gezogen. Spannend zeg!!

Andere projecten waren nagemaakte longen in de aula tegen roken, een enorme neus met verschillende testjes die je geblindoekt moest doen, spookhuizen en de natuurkamer. Dit lokaal was helemaal bezaaid met bladeren op de grond en verder overal planten en bloemen. Er waren parkieten, schildpadden, honden, konijnen, katten en zelfs een paard. Als je wilde kon je een van de honden of katten adopteren. Helaas hebben we hier al 2 hondjes, want de kleine puppy’s waren echt te schattig om achter te moeten laten.

Eigenlijk was de hele dag met onze onderbouw jenaprojecten te vergelijken. Beetje kinderachtig, maar stiekem ontzettend leuk om nog eens te doen! Ik heb me echt vermaakt en het is me 100% meegevallen. Hoewel het in Nederland niet zou werken omdat de scholen te groot zijn, was het echt heel erg leuk om de afgelopen dagen met de hele school aan een project gewerkt te hebben. Het is dat ik er volgend jaar rond deze tijd niet meer ben, anders had ik graag nog een keer meegedaan!

Geef een reactie

