Curitiba!

Eindelijk weer eens in de echte bewoonde wereld! Wat had ik hier naar uitgekeken. In Indaial is niet echt veel te doen, in Blumenau iets meer. Maar een echte grote stad is het ook weer niet. Curitiba heeft bijna 2 miljoen inwoners en mag hier dan wel klein genoemd worden, voor mij is het een grote stad.  

Na een uurtje of 4 rijden, reden we op een brug toen plotseling de skyline opdook. Wat was ik blij om dat te zien! Eindelijk weer op normale geasfalteerde wegen rijden, werkende stoplichten en langs de kant van de weg (luxe) autodealers zien in plaats van autokerkhoven. Het doel van de trip: op kraamvisite gaan. Het nichtje van mijn vader heeft 3 weken geleden een tweeling gekregen. Een jongen, Joao Ricardo en een meisje, Olivia. Voor mij gelijk een mooie kans om de stad te zien.

Helaas heb ik vooral de eetkamer van het appartement gezien. We hebben in de paar uur dat we er waren, 4 keer aan tafel gezeten. De laatste keer ben ik er maar gewoon bij gaan zitten zonder iets te eten, want een half uur eerder aten we ook al.

Ondanks dat we voor de baby’s kwamen, ben ik samen met mijn zus ook nog even kort door de stad gaan rijden. Niet heel erg slim om dat op een zaterdagmiddag tussen 3 en 4 te doen, maar het is beter dan niets. De mall hebben we maar overgeslagen, want zelfs in Eindhoven wil ik op dit tijdstip zo ver mogelijk van de stad zijn. Laat staan in een stad die 8 keer zo groot is.

Wat ze zeggen over de grote steden en de helikopters, klopt helemaal. De rijkere inwoners verplaatsen zich inderdaad met dit vervoersmiddel omdat het met de auto gewoon te langzaam gaat. Op de parkeerplaats van het park waren dan ook speciale helikopterparkeerplaatsen. Ze kwamen regelmatig overvliegen. Vreemd, maar wel grappig om te zien!

Ik mag dan niet heel veel van Curitiba gezien hebben, maar ik vind het echt een prachtige stad. Echt Braziliaans, Blumenau is toch echt Duits. En omdat 4 uur rijden hier niets is, verwacht ik dat ik sowieso nog een keer terugkom. Hopelijk kan ik dan wel rustig rondlopen in de stad en vooral veel foto’s maken!

(De site werkt niet. De foto’s willen niet laden. Ik heb geen flauw idee waarom, maar ik blijf het proberen!)

Geef een reactie

