18.2

Dat het een rare verjaardag was, betekende niet dat ik me helemaal niet vermaakt heb. Mijn feestje was erg leuk. Er werd in het Portugees gezongen en natuurlijk was er ontzettend veel (typisch Braziliaans) eten. De taart moest volgens een traditie gesneden worden. Met het mes ondersteboven, dat zou geluk moeten brengen. Verder heb ik nog ontzettend moeten lachen om mijn jongste broertje uit mijn derde gezin. Het kleine vijfjarige jochie kwam binnenrennen en riep dat ik er wel erg goed uitzag voor een 81-jarige!! De taart stond namelijk verkeerd, zodat het op de foto wel weer goed zou zijn. Maar dat begreep hij dus niet helemaal…

Maandag werd er op school ineens keihard door de luidsprekers geroepen: ‘SOPHIE, HAPPY BIRTHDAY!!!! WE LOVE YOU!!” Gelukkig probeerden ze niet ‘lang zal ze leven’ te zingen door de microfoon en deden ze dat ‘maar’ op het schoolplein, want ik denk niet dat de anderen leerlingen in de lokalen en rest van de school erg blij mee zouden zijn geweest. Maar wel ontzettend lief!! Sowieso ben ik door iedereen gefeliciteerd, leraren, andere leerlingen. Dus hoewel het echt heel raar was om hier mijn verjaardag te vieren, heb ik wel een leuke en speciale dag gehad!!

P.S. De verbinding is sinds een paar dagen erg slecht, dus de foto’s die bij dit verslag horen komen later nog. Tot nu toe is het uploaden steeds mislukt, maar ik blijf het proberen!

Een gedachte over “18.2

  1. Lieve Sophie,Als mosterd na de maaltijd de beste wensen met je verjaardag.Ik heb gelezen dat je een verrassende dag hebt gehad in een bijzonder mooie land.Ik begrijp dat je het ontzettend na je zin hebt.Groetjes vanuit best.Peter

Geef een reactie

