18.1

2012_0092012_0062012_0022012_010

De eerste foto’s van mijn verjaardag. Het feestje werd gehouden naast het huis van avó en avô. Hoewel het echt ontzettend aardig van mijn familie was om dit voor mij te organiseren, was het ook raar. Raar omdat een ‘nieuwe’ familie echt blij voor je is en er een hele leuke dag van probeert te maken, maar eigenlijk wil je op zo’n dag het liefste thuis zijn bij je eigen familie en vrienden. De enorme hoeveelheid post met herinneringen en verhalen die ik gekregen heb uit de hele wereld, hielp niet echt mee. Nu, 2 dagen later, vind ik deze stapel post juist super. Het is echt fijn om van iedereen iets te horen. Voordat ik vertrok wist ik al wel dat deze dag vreemd zou worden, maar je kunt je er niets bij voorstellen. Het vreemdste moment vond ik vooral toen ik ’s nachts na het uitgaan, buiten stond. Daar stond ik dan. IJskoud en om me heen stond iedereen in het Portugees te praten en te lachen. Het is toch anders dan dat je je vooraf voorstelt. Het is jouw 18e verjaardag en die vier je met mensen die je pas een paar keer of zelfs nooit eerder gezien hebt. Vreemd.

Geef een reactie

