Weeknd

Afgelopen weekend ben ik naar verschillende feestjes geweest. Elke keer is het weer de vraag wat voor kleren ik aan zal doen. In Nederland stond ik al tijden voor mn kast, nu is het helemaal een ramp. Iedereen draagt korte rokjes of broekjes, in mijn gedachten is dat een beetje raar aangezien het winter is. Maar goed, toch weten de doorgewinterde feestbeesten hier ook niet altijd naar wat voor een feest ze gaan. Vrijdag ging ik naar een klein feestje, niet heel bijzonder werd mij verteld. Een spijkerbroek met hakken is genoeg. Op de plaats van bestemming bleek ik toch een beetje underdressed. Het meisje dat het feestje gaf, droeg een uitbundig (en natuurlijk kort) glitterjurkje met hele hoge pumps. Haar moeder droeg een nog korter jurkje met nog hogere hakken. Ik kon het verschil tussen de twee nog wel zien, andere gasten bij binnenkomst niet en ze feliciteerden dan ook de verkeerde persoon hartelijk bij binnenkomst. Die fout wordt wel vaker gemaakt. Laten we het er op houden dat ze dezelfde (plastische) chirug bezoeken.

Zaterdag was juist het omgekeerde. Op het allerlaatste moment besloot ik om toch maar geen jurkje aan te trekken. Godzijdank, want bij binnenkomst was er 1. bijna niemand en 2. iedereen in hipsterkleding gekleed. Het bleek een rockfeest te zijn. Niet echt heel handig om dan 13 cm hoge hakken aan te hebben, maar ook dat heb ik weer overleefd. De muziek was zacht gezegd niet helemaal mijn smaak, maar de band was zeker niet slecht. Gelukkig kwamen er meer rockers en heb ik ook nog kunnen lachen. De meisjes die aanwezig waren, waren namelijk uitbundig aan het dansen of kan ik niet beter zeggen springen en huppelen?! Bij een bepaald nummer werd een van de meiskes zó enthousiast dat ze van de andere kant van de zaal aan kwam rennen. Helaas had iemand net drank laten vallen en vloog ze onderuit. En voor de duidelijkheid, zij had geen hakken aan. Het viel ontzettend op hoe klein de meisjes hier zijn. Want ze droegen sneakers en ik niet. Het gevolg, 3 koppen verschil in lengte. Dat verklaart de schoenmaat 33 die ze hier verkopen gelijk.

Later op de avond kwam ik ook nog de allerknapste man die ik tot nu toe gezien heb tegen. Achter me stond namelijk plotseling een figuur met dreadlocks tot op zijn heupen en hij had er zelfs 3 aan zijn kin hangen. Met enorme tunnels in zijn oren, andere piercings, tattoo’s en sieraden zag hij er (in het donker) echt verschrikkelijk uit. Sowieso was het hele feest niet mijn ding, maar een van de “regels” van deze uitwisseling is dat je overal open voor moet staan. En natuurlijk viel het achteraf toch wel weer mee en kan ik zeggen dat ik naar een echt rockfeest geweest ben!

Geef een reactie

