Fietsen

Eerder schreef ik nog dat ik een ongeluk vlak voor ons had zien gebeuren. Gelukkig was er niemand echt gewond en was er geen schade. Gisteren was dat wel anders. Op weg naar school ontstond er langzaam een file, raar midden op de dag. Plotseling zag ik politie, brandweermannen en een afgezet kruispunt. En een enooorme groep mensen. Een gebroken fiets lag op de grond en een grote vrachtwagen stond een paar meter verder stil. Ik kon wel raden wat er gebeurd was. Omdat iedereen blijft kijken, reden we er heel langzaam langs en op de grond lag een lichaam met bloed. Blijkbaar is het een soort attractie als er zoiets aan de hand is en iedereen was dan ook foto’s aan het maken of zelfs aan het filmen. Later op de avond liet een van mijn zusjes een foto met alle details van het lijk op Facebook zien. Ik vind het nogal luguber en vooral raar dat mensen zoiets op Facebook zetten. 

Ik mis mijn fiets ontzettend. Het geeft je veel vrijheid en het is ook nog best een snel vervoermiddel. Maar nadat ik dit gezien heb en andere verhalen hoor, laat ik de mountainbike gerust staan. Liever in een veiligere auto, dan iets meer vrijheid hebben en overreden worden door een asociale automobilist.

Geef een reactie

