Olympische Spelen

Het gaat niet zo goed met Brazilië op de Olympische Spelen. Op dit moment staan ze op de 22e plaats met slechts 2 gouden medailles. Brazilianen zijn nog niet nationalistischer dan Amerikanen, maar ze zijn er echt van overtuigd dat Brazilië beter is dan alle andere landen en natuurlijk in het bijzonder beter dan Nederland. Gelukkig staan wij op de 10e plaats met heel wat (gouden) medailles meer. Dat wij ze tijdens het WK 2010 uitgeschakeld hebben, zijn ze ook nog lang niet vergeten. Dit heeft tot het gevolg dat aan het einde van het jaar mijn haren afgeschoren gaan worden en mijn ogen uit mijn schedel gestoken worden. (Dit is trouwens Braziliaanse humor, voor mij eerst nogal ongemakkelijk maar het begint al te wennen.) Zolang Holanda het beter doet dan Brasil, maakt het mij allemaal niets uit en heb ik lekker het laatste woord!

P.S. Ze doen nog volop mee met volleybal, handbal en voetbal dus de medailles zullen wel komen. Het geschreeuw en gejuich bij elk puntje wordt in ieder geval met de dag erger. Zaterdagochtend rond 10 uur staat het land stil, iedereen kijkt naar de finale tegen Mexico. Misschien dat ze deze keer wel winnen!

Geef een reactie

