Colégio part II

Mijn eerste schooldagen. Waar moet ik beginnen?! Het is hier echt een chaos. Iedereen praat en praat en schreeuwt en praat. Door elkaar, door het verhaal van de leraar heen, het maakt allemaal niet uit zolang ze maar niet stil hoeven te zijn. aan de andere kant zijn ze ook wel weer erg betrokken bij de les, ze denken alleen hardop mee. De tafeltjes waaraan we zitten zijn van die Amerikaanse stoelen met een tafel eraan vast. Elke ochtend worden de tafels druk verplaatst, opgetild en op een andere plaats neergezet, met uiteindelijke weer dezelfde rechte rijen. Waarom ze het doen? Geen flauw idee.

Waar ik ontzettend van opkijk, is de relatie van de leerlingen ten opzichte van de leraren. Carlos, volgens mij is hij mijn mentor, kwam net binnen en iedereen geeft hem een enorme knuffel of zoen op  de wang. Hij beet net zelfs in iemands hoofd. Iedereen is oprecht blij om hem te zien, dat is trouwens bij alle leraren zo. Ze zijn echt blij om ze te zien. Opzich kan ik me dat nog wel voorstellen, alleen zou ik nooit al mijn leraren elke dag omhelzen, zoenen of in de bil knijpen (!).

Mijn vakken zijn echt geweldig. Ik heb natuurkunde, scheikunde, biologie, psychologie, religie, wiskunde , Portugees en Engels. Alleen Engels en wiskunde kan ik, alhoewel ik nog even moet wachten op het niveau van wiskunde. De rest van deze vakken heb ik OF nog nooit gehad OF zo snel mogelijk laten vallen zodra dat mogelijk was. Echt een pretpakket dus.

Ook het eerste uur is even wennen. De school begint namelijk al om 7.30. De scholen en universiteit van mijn zussen beginnen ook om deze tijd, maar omdat ze in een ander stad studeren, vertrekken ze al om 6.15 van huis. Uitslapen zit er dus niet in, want tussen 5.30 en 5.45 begint het al te rommelen in huis. Gelukkig staat er wel tegenover dat de school om 12 uur uit is. Om half 8 beginnen met scheikunde is niet echt aan te raden, gelukkig snap ik er toch niets van!

Geef een reactie

